A 6 kedvenc Star Wars játékom

Jedi Knight II: Jedi Outcast

Ha csak egy játékot választhatnék, mint abszolút kedvenc, akkor egyértelműen az Outcast lenne. Azt nem tudom, hogy pontosan mennyit játszottam vele, de egyike volt azoknak a játékoknak, amit évek után is újra elővettem, végig vittem a story-t, pörgettem online és játszottam a haverokkal lanon.
Ebben a részben nem csak az volt a menő, hogy használhattuk az erőt és fénykardunkkal igazi jedik módjára tudtunk harcolni, hanem az is, hogy a fejlesztők nem akarták csak ennyivel eladni a játékot, hanem erre alapozva készítettek egy profi SW játékot. A pályakidolgozás kiváló, a történet komplex, a grafika, a hangok rendben és ezt megfűszerezték még tömérdek akcióval és némi ügyességi-logikai feladattal, plusz a tökéletesség kedvéért egy nem kicsit korrekt online multiplayer móddal.

sw_jedi_knight_ii_outcast.jpg

A sok jó emlék mellett azért egy dolog mindig az eszemben volt, hogy a JK II Outcast nehéz. Nem egyszer volt, hogy leírásokat kellett néznem a továbbjutásért, és emlékszem, volt, hogy azzal se ment; egyszer olyan helyen kellett beugrani, amit sehogy se emelt ki a játék és azt hittem, hogy csak valami buggal tudom max. megoldani, de azt nem, hogy az a megoldás. Mindezek mellett továbbra is csak biztatni tudok mindenkit, hogy ha teheti, egyszer játssza végig.

Shadows of the Empire

Elsőként Nintendo 64-re jelent meg még a konzol megjelenése idején 1996-ban, mint exkluzív játék, majd rá egy évre kiadták PC-re is, ami nagyjából egyezett az eredeti verzióval, csak hozzáadtak pár cutscene-t. Erről az időről annyit érdemes tudni, hogy ekkoriban tört ki a 3D láz. Mindent, amit tudtak 3D-ben adtak ki, valaminek ártott, valaminek, mint a Star Wars játéknak, pedig nagyon sokat kedvezett. A Shadows of the Empire nem szórakozott, az első pálya rögtön a Hoth bolygón kezdődött egy snowspeederrel. Jöttek az AT-ST-k és az AT-AT-k, amiket a klasszikus módon, a vontatókábel segítségével tudtunk ártalmatlanítani. Ez több mint 20 éve képzelhetitek mennyire látványos és fantasztikus érzés lehetett. Imádtam.

Habár ez a játék soha se volt a legtökéletesebb SW játék, de az űrhajós jelenetek miatt meg nem tudom megmondani hányszor játszottam végig. A játékban mellesleg Dash karakterrel vagyunk, A birodalom visszavág időkkel párhuzamban. Néha űrhajót irányítunk, de leginkább TPS/FPS nézetben lövöldözünk a birodalmiakra, mivel kivételesen Dash nem egy jedi, inkább egy menőbb Hans Solo-féle karakter. A platformos részek se rosszak, de azért mai szemmel már kevésbe élvezhető, az űrhajós jelentek viszont még most is vissza tudják adni az akkori érzést.
A Shadows of the Empire után úgy néz ki pontosan felmérték, hogy mi az erőssége a játéknak és elkészült a Rogue Squadron is, ami kizárólag pilótás pályákból áll. Sokak szerint az az egyik legjobb cím abból az időből és persze a GameCube folytatása a Star Wars Rogue Leader: Rogue Squadron II, de sajnos azzal még nem volt szerencsém játszani.

Star Wars: Episode I: Racer

A játékot a Baljós árnyakkal egy időben dobták a piacra 99-ben. A készítők a filmbeli légifogatversenyet dolgozták fel amolyan ultragyors Wipeout stílusban.

Összesen 25 pályát tartalmaz, a gép ellen könnyed szórakozást nyújt, de az igazi móka természetesen a multiplayer része a haverokkal. A játék nem volt túlgondolt, egyszerű, villámgyors versenyekről szólt és nem is kellett bele más.

Super Nintendo: Super Star Wars részek: Return of the Jedi

Nagyjából hasonló stílusban készült mind a három, alaptrilógiát feldolgozó rész, de a Return of the Jedi volt talán a legváltozatosabb rész. A Super Star Warsok egyszerű akcióplatformerek voltak pár űrhajós pályával megtoldva.

super_star_wars_return_of_the_jedi.jpg

A történet szorosan követte a filmet, így a rajongók az elejétől a végéig át tudták élni újra a filmet immáron videojátékon keresztül. A pályák során szinte mindegyik fontosabb szereplővel lehetünk. A karaktereknek szinte mindig volt valami egyedi képességük, ennek hála egyes pályáknak nőtt az újrajátszási faktorja, hiszen teljesen más Han Solóval lövöldözni, mint Luke-kal szétfénykardozni mindenkit.

Star Wars: The Force Unleashed

Viszonylag későn vettem Wii-t magamnak, de ez volt az a játék, amikor nagyon elgondolkoztam, hogy most már itt az ideje csak ezért venni egy konzolt, de végül PC-re megvettem és kijátszottam. A játék szerkezetileg a Jedi Knight sorozatot követi, teljesen új motort kapott, sokkal fejlettebb lett és a lényeg, hogy végre a sötét oldalon játszhattunk.

Szerettem a PC verziót, de ahogy megvettem a Wii-t, ez volt az elsők között, amit ki kellett játszanom újra. A két verzió ég és föld. Egyrészt a Wii port sokkal gyengébb grafikájú, ami kezdetben zavart, viszont az irányítás... na az állat volt. Bal kéz az erő, jobb kéz a fénykard. Bal kézzel Darth Vader módra torkon ragadtam az áldozatot, majd jobb kézzel frizbi stílusban nekidobtam a fénykardot. Ilyen és ehhez hasonló Mortal Kombatra hajazó kivégzéseket hajtottam végre a lázadókon; a sötét oldal rabul ejtett. Wii-n viszonylag sok játékkal játszottam, de a Force Unleashed szerintem az egyik olyan cím, amit tényleg erre teremtettek. Nekem egy álmom valósult meg, sith lovag voltam a sötét oldalon.

Star Wars Empire At War

A stratégiajátékok szerelmeseit se hagyták ki az SW őrületből. Az Empire At War egy igényes RTS (valós idejű stratégia), amelyben a lázadók vagy a birodalmiak oldalán játszhatunk. Természetesen utóbbival voltam, hiszen ezerszer érdekesebb birodalmi lépegetőkkel és csillagrombolókkal leigázni a galaxist az első Galaktikus Birodalom nevében. És ha valakinek ez nem volt elég, akkor végigtolhatta akár a másik oldalon is a teljes játékot, ami nem kicsit tudta megdobni a játékidőt.

star_wars_empire_at_war.jpg

Az Empire At War lényege, hogy mi uraljuk a a galaxist. Ennek egyetlen módja, hogyha meghódítjuk az összes bolygót és végzünk a másik oldallal. A bolygók elfoglalása plusz termelést hoz és egyedi előnyökhöz juttatják a játékost. A csatákból kétféle van: szárazföldi és űrben játszódó. Szárazföldön különböző védelmi pontokat kell elfoglalni, az űrben pedig egyszerű egymás elleni csatát kell megnyernünk. Megjegyezném, hogy a szárazföldi harcok lényegesebben izgalmasabbak, mivel nincs egység limit, sokkal többféle egység van és még hősöket is irányíthatunk. Nem mondom, hogy a kedvenc stratégiám, de ha valaki az RTS műfajt és a Star Wars-t szereti, annak mindenképp ajánlom, hogy nézzen egyszer rá.
A játékhoz később készült egy kiegészítő is Forces of Corruption néven.

17 komment